blogy logo
login PRIHLÁS SA
BLOG mokuba
ČLÁNKY
DISKUSIE
2
SLEDUJETE BLOG
Vitajte na mojom blogu
Mokuba



TOP 5 hier, ktoré som dohral, aj keď mi sekali jak hovado
pridal Mokuba 25.7. 2012 o 9:38

 

Na úvod musím povedať, že tento článok vznikol ako reakcia na články ohľadom najlepších akčných hier všetkých dôb, hier s najlepšou grafikou a ako potreba napísať niečo z recesie.

 

Čo znamená sekať ako hovado ? Písal sa rok 2001, keď sme s bratom dostali od rodičov nové PC. Bolo to Pentium III, 800Mhz procák, 256mb ram a nejaká shitná grafika, niečo okolo 32mb. Neskôr, niekedy v roku 2005-2006, sme si s bratom našporili na novú mašinu Celeron 3,3 Ghz, 1.3Gb ram a aj keď ma zakillujete, tak si neposmeniem aká tam bola grafika, ale bol to nejaký mainstream od nVidie, niečo zo štvrtej generácie.

Ale prejdime k hrám, ktoré som dohral aj napriek tomu, že mi sekali jak hovado. Ale ešte predtým taký krátky spinoff.

Na intráku som raz pozeral film 8mm [Nicolas Cage]. Aj napriek tomu, že film má 123 minút, pozeral som ho skoro 200 minút. Zistil som, že film bol spravený na nejakých 20 frameov, alebo ako. A aj napriek tomu, že som nemal pocit, že ide spomalene, tak spomalene šiel. Niečo podobné sa mi stalo aj s hrami. Taký Tiberium Wars mi šiel rovnako spomalene. Misia, ktorá podľa hry trvala 20minút v skutočnosti trvala cez 30minút. V pokojnejších častiach, som sa musel prepínať na časti mapy, ktorá bola prikrytá fog of war. Vtedy hral bežala korektnou rýchlosťou a kredity naskakovali tak ako majú. Ale poďme k rebríčku:

 

Č. 5: Dungeon Siege I

Hra vyšla v roku 2002. Ak ste čítali pozorne, tak viete, že som mal ešte relatívne nový komp. Demo som prešiel asi 5x a fps sa držalo nad 20 frameov. Zaobstaral som si teda celú hru. Prvých pár hodín v kráľovstve Ehb bolo fajn, najprv ale prišla ľadová krajina a framedrop na 18-16 fps. To ale nebolo až také náročné, ako hrobky, ktoré obývali Goblini a následná cesta do útrob kráľovstva v poslednom leveli. Tam, keď sa fps dostalo nad 10, bolo fajn.

V čom spočíval trik dohratia?: Ďakujem autorom, že som mohol pauzovať hru a že hrdinovia konali dosť inteligentne. Inak by túto hru a pre mňa dodnes skvost rpg žánru nebolo možné dohrať.

 

Č.4: Alan Wake

Alana som hral na svojom laptope, ktorý som dostal v práci. Aj napriek tomu, že sa jedná o solídnu konfiguráciu, tak kombinácia tmy, svetlice a nepriateľov vyvoláva spomaľovací efekt. Nepozorný divák by mohol poznamenať, že majstrovsky ovládam cinematic dodge. Nuž, pravda je niekde inde. Hra často beží v cinematic dodge móde a človek má more času, lebo vidí, že kam pôjde úder. Predsa len, tých 15 fps, čo to dáva postačuje bohate.

V čom spočíval trik dohratia?: Priveľmi neskúmať odľahlé časti herného prostredia a podľa možností vyvarovať sa mohutným lúčom svetla a radšej ich mať za chrbtom. Plus nedať procesoru priveľa dôvodov na vyrátavania dynamického osvetlenia

 

Č.3: GTA Vice City

Hra vyšla na jeseň roku 2002 a ako správne tušíte, stále som mal doma svoju 800mhz mašinu. Celkovo Vice City bežalo solídne, určite solídnejšie ako jej predchodca GTA3. Avšak boli tam isté framedropy a hlavne, hra nepríjemne trhala počas niektorých prestreliek v centre mesta.

V čom spočíval trik dohratia?: Ak človek bežal po ulici, bolo vhodné, ak sa díval do zeme, resp. čo najmenej pred seba. Ak šiel autom, tak klávesa „num 4“ alebo „num 6“ bola jeho najväčší kamoš. Týmito klávesami sa tasila zbraň z auta a kamera sa natočila na bok auta. Ak človek šiel po pobreží, tak procesor a grafika vykresľovali len oceán a pláž. Hra vtedy bežala úplne hladko. Plus človek sa naskilloval v jazdení po meste týmto štýlom, takže konvenčná jazda už mu nerobila žiaden problém.

 

Č. 2: Rise of Nations 1

Stratégia s podobným konceptom ako Empire Earth. Avšak s tým rozdielom, že Rise of Nations sa aj dala hrať, kým Empire Earth sa trhala až moc. Avšak aj tu bol jeden zádrheľ. Nikdy sme neprišli na to, že v čom bol problém, ale nikdy mi nechcelo štartnúť missiu na globálnej mape. Vždy sa to seklo počas načítavania.

V čom spočíval trik dohratia?: K susedovi som prišiel s uloženou pozíciu tesne pred koncom misie. Povedal som mu, že kam chcem teraz ťahať vojakov, on mi misiu odštartoval, hru uložil a následne už som ju mohol hrať aj ja doma. A to všetko, prosím pekne, na 3.5 palcových disketách.

 

Č.1: GTA 3

Dodnes si pamätám na obrázky z Levelu alebo časopisu Hráč. Vtedy som hrával GTA 2 a v tých časopisoch boli reklamy na plne 3D hru GTA 3. V škole sme dávali hlavy dokopy, že či sú to nejaké videá, alebo cut scény, že takto hra nemôže vyzerať. A skutočne, takto hra vyzerala. S ňou však prišli veľké neduhy a to:

- nehorázne sekanie počas noci a dažďa

- sekanie počas dažďa cez deň

- framedropy v downtowne.

V čom spočíval trik dohratia?: V patchi, ktorí umožňoval vypnúť striedanie počasia, čiže kvapky dažďa nepadali v hre, avšak obloha a celkovo prostredie vyzeralo ako keby pršalo. Ale dalo sa prísť aspoň do safehousu a uložiť hru. V podstate bolo veľmi vhodné, ak človek čakal v safehouse a posúval gametime každým uložením hry o 8 hodín a čakal kým prestane pršať, alebo bude denné svetlo.

 

Toto je krátky výber TOP 5 hier. Mohol by som spomenúť ešte hru Vietkong, ktorá obsahovala bug, kde od istého momentu postava len cúvala a pri stlačení klávesy určenej na pohyb dopredu, zostala stáť. Jeden môj kamoš to dohral aj napriek tomu, že jeho postava cúvala. Myslel si, že to tak má byť. On nikdy nebol nejaký bystrý chalan. Alebo IL 2: Sturmovik, kde človek musel štartovať s autopilotom, lebo na tej dráhe to bol trhací kalendár a nie plynulá hra, ale to hrával môj otec a nie ja. Verím, že ste sa pobavili a prispejete trochou nenávisti do diskusie.



Prístupov 3140
Kvalita článku
(98,1%) hlasov 26

PRÍSPEVKY
SLEDOVAŤ
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Prihláste sa, alebo použite facebook login facebook login
ĎALŠIE ČLÁNKY V BLOGU
Obrazy
[ 14.1.2016] (príspevkov 0)
Osem poschodí v úzkom výťahu
[ 21.9.2015] (príspevkov 0)
Jedna Brejvíkovska
[ 12.2.2015] (príspevkov 4)
Motivačné posty na fejsbučiku nestoja za...
[ 30.11.2014] (príspevkov 2)
Nechoďte behávať, bolia z toho kolená
[ 10.10.2014] (príspevkov 3)
Rozdal som ju všetkú
[ 3.9.2014] (príspevkov 10)
O prste v zadku - metaforicky
[ 12.3.2014] (príspevkov 0)
Tesne po daždi
[ 27.2.2014] (príspevkov 0)
Ako si správne vybrať postavu: Path of E...
[ 31.10.2013] (príspevkov 4)